27.02.2016

Co jeść przed treningiem ?


Zastanawiasz się czy posiłek przed treningiem wpłynie na jakoś ćwiczeń? 
Co zjeść aby nie czuć się ciężko, ale być najedzonym i pełnym energii?

Przed ćwiczeniami najlepiej abyś spożył/a węglowodany złożone, czyli cukry proste, złożone i sacharydy, one dodadzą Ci energii. Znajdziesz je w ziemniakach, makaronach, kaszach, płatkach zbożowych, razowym pieczywie, sokach i owocach. Kolejnym ważnym składnikiem, o którym musisz pamiętać jest białko, które jest bardzo ważne przy budowaniu mięśni, bo tworzy aż 20% tkanki mięśniowej. Dlatego jeśli ćwiczysz regularnie spożywaj mleko, sery białe, ryby, jaja, jogurty i warzywa strączkowe. Aby nie obciążyć swojego organizmu nie jedz smażonych potraw, typu frytki, czy kotlet schabowy. Odstaw także warzywa: brokuł, kalafior, kapusta. Dla urozmaicenia diety dodaj orzechy, pestki dyni, pestki słonecznika. Smacznie nie znaczy nudno!

Zakoduj: zjedz około dwie godziny przed treningiem! Jednak nie zapominaj, że jest 
to kwestia bardzo indywidualna.



Propozycje posiłków ok. 2h przed treningiem:

- owsianka na mleku/wodzie z owocami/pestkami
- serek wiejski z owocami
- kanapki z chleba pełnoziarnistego, chudej szynki, pomidora, rzodkiewki, rzeżuchy



Propozycje posiłków ok. 30 min przed treningiem:

- koktajl owocowy
- szklanka soku pomarańczowego (świeżo wyciskanego)
- banan 



15 komentarzy:

  1. Super propozycje, u mnie przeważała monotonna owsianka i koktajl owocowy - fajnie jest dowiedzieć się innych pomysłów :)

    http://melassie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto pamiętać, moje śniadanie wygląda podobnie :)) Pozdrawiam i zapraszam na:
    darkness-dolly.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę zapamiętać teraz co zjeść przed treningiem, dzięki! :D

    MÓJ BLOG-KLIKNIJ!:)
    Pozdrawiam!♡

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy blog :)
    Pozdrawiam
    victooriamadeleine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja codziennie staram robić sobie inne śniadanie niż poprzedniego dnia :)
    Co powiesz na obs za obs ?- zacznij a ja się zrewanżuję
    Zapraszam również na konkurs który sama organizuję :)

    magicworldprincesscarmen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Oooj przydal sie ten post ! Ostatnio przez brak czasu tak sie objadalam ze masakra :p

    OdpowiedzUsuń
  7. posiłki o podstawa sukcesu ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A właśnie takich postów o posiłkach przed treningem szukałam ;)
    Bardzo przydatne! Dzięki!

    peynn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zawsze starałam się na godzinę przed ćwiczeniami nic nie jeść. Gdy coś jadłam, w czasie treningów robiło mi się niedobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dlatego ważne jest aby przestrzegać pewnych reguł. :)

      Usuń
  10. Zjadłabym wszystko! Nawet nie idąc na trening ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, trudno się powstrzymać przed takimi pysznościami :)

      Usuń
  11. Ja ćwiczę prawie codziennie sama w domu, a w piątek dodatkowo mam trening siatkówki :) Niestety czasami chęć zjedzenia słodyczy wygrywa i nie wiem czy uda mi się wyćwiczyć brzuch na lato :<

    Nowy post!

    OdpowiedzUsuń