Sposoby na zdrowy i ciekawy wypoczynek



W życiu każdego z nas powinien przyjść moment na wciśnięcie przycisku „reset”. Potrzebujemy chwilowego wyciszenia, zapomnienia, oderwania się od nudnej codzienności. Właśnie wtedy zaczynamy szukać interesujących sposobów na wypoczynek. Jak urozmaicić codzienną monotonie? Jak zrobić krok, który da nam radość i satysfakcję?
Opcji jest wiele. Niestety chęci mniej. Jak się zmotywować? Chyba wszyscy mamy w sobie odrobine lenistwa. Na pewno nie pozbędziemy się go na zawsze. Mimo tego, możemy zamknąć TO w klatce i wypuszczać tylko w skrajnych sytuacjach. Jeżeli przezwyciężmy paskudnego potwora, przychodzi czas na prawdziwe wyzwanie! Nie odkładaj tego na później. Do roboty! Bez namysłu zrób to co musisz, nie przeciągaj, nie doszukuj się tego, czego nie ma. Zawsze myśl pozytywnie. Odrzucaj wszystkie złe przeczucia. Kontroluj swoje myśli. Te negatywne zamknij w pudle, wraz z lenistwem. Poszukaj inspiracji! Natchnieniem może być wszystko. Blog, forum, rodzina, książka, zdjęcia. Właśnie teraz jesteś gotowa na działanie! 
Wypoczynek kojarzy nam się z błogim leżeniem, a w szczególności z myśleniem o NICZYM. Przyszła pora na zmiany. Jeżeli wybieramy bezruch organizmu, proponuje ruch naszej wyobraźni. Książki. To one potrafią dać „wycisk” naszym półkulom. Mimo, że nie wykonujemy żadnej czynności, nasz mózg, często też pobudza do szybszego bicia nasze serce. „Bo czytanie jest dla umysłu tym, czym gimnastyka dla ciała.”  Książki możemy pochłaniać, niczym jedzenie z „Macka”. Różnica jest jedna i zasadnicza, nie przytyje nasze ciało, a nasz rozum. Po dostarczeniu tylu wrażeń, pora na bogaty w witaminy posiłek. Zdrowie na talerzu? Tak, to sposób na ciekawe spędzanie czasu. Warto ustalić jadłospis na cały tydzień i wprowadzić go w życie. Gotuj z przyjaciółmi, z mamą, z chłopakiem, z bratem. Ważne aby była to osoba, która sprawia, że się uśmiechasz. Po co tracić cenne minuty na leżakowanie i objadanie się pizzą? 
Skoro doszliśmy do diety, muszę wspomnieć o ćwiczeniach. Dla nas, dziewczyn wygląd jest ważny, jak nie najważniejszy. Każda z nas chce czuć się dobrze w swoim ciele, być atrakcyjna i zadbana. Zatem, dlaczego sobie nie pomóc? To naprawdę łatwe. Wystarczy systematyczna aktywność fizyczna. Pewnie teraz zadajecie sobie pytanie: co ćwiczenia mają wspólnego z wypoczynkiem? Właściwie jest to połączone, niczym mąż z żoną. Podczas ćwiczeń wydzielamy endorfiny odpowiedzialne za euforie. A która z nas nie lubi się uśmiechać? Po zakończonym treningu czujemy się spełnione, silniejsze, szczęśliwe i oczywiście wypoczęte, dzięki czemu mamy więcej energii i nie pozawalamy opuścić klatki leniwcowi. Poza pożytkiem psychicznym, korzystamy również fizycznie. Dlaczego więc nie stosować takiej formy wypoczynku? 
A teraz włączcie muzykę, ubierzcie słuchawki, zatopcie się w swoich ulubionych dźwiękach i jedźcie rowerem przed siebie… Moim zdaniem to jedna z piękniejszych metod spędzania wolnego czasu. Świeże powietrze, cisza, piękne widoki – to na pewno orzeźwi nasz organizm. Zamiast roweru możecie ubrać rolki lub wskoczyć na deskorolkę. Dzięki takiej aktywności zdołamy się wyciszyć i zapomnieć o problemach. Miejsca, które zobaczycie mogą was zainspirować, oczarować, zauroczyć. A może będzie to miejsce, gdzie zaprosicie swoją miłość na romantyczny piknik? Jazda rowerem to nie tylko wypoczynek, to także korzyści. 
Sposobów na zdrowy i ciekawy wypoczynek nie da się zliczyć na palcach jednej dłoni. Ja wymieniłam te, które są przy mnie każdego dnia. Mój potwór coraz mniej wychodzi na wolność, a ja wydzielam coraz więcej endorfin. Jeżeli chcesz zmienić swój sposób śpiącego wypoczywania, spróbuj być kreatywna i wciśnij przycisk reset!









Proszę wszystkich czytających mojego bloga o dołączenie do witryny, która znajduję się na pasku po prawej stronie. Dziękuje za każde dołączenie, na pewno pomoże mi to w rozwinięciu bloga. Znajdziecie mnie również na DDOB. 


Komentarze

  1. Wymieniłaś najlepsze sposoby na spędzanie wolnego czasu ^^ Właśnie jakoś dzięki tobie przypomniałam sobie o tej mojej niekończącej się praktycznie, liście książek do przeczytania, czas się w końcu za coś zabrać ^^
    Bardzo fajny i przydany post :)
    Pozdrawiam :)
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne propozycje na zdrowy odpoczynek :3

    W wolnej chwili zapraszam do mnie:
    ✿Jully-Blog✿ [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  3. pytanie : wzorujesz sie na kimś? :) cudny blog
    skomentujesz moją ostatnią notke? będzie mi miło :) -- > ❀Blog ❀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wzoruje, pisze tak, jak chciałabym, żeby do mnie pisano ;)

      Usuń
  4. Śliczne zdj :) Jesteś bardzo pozytywną osobą i to mi się w tobie podoba, na pewno będę tu czesto zaglądać:) obserwuje, mogę liczyć na rewanż?
    Mam do ciebie prośbę, jestem tu nowa i nie wiem, czy komuś podoba się to co pisze, możesz zajrzeć? Jeżeli masz jakieś wskazówki dla początkujacych blogerek, to z chęcią je przyjmę! Z góry dziękuję z całego serduszka i pozdrawiam :))
    http://discordi4a.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Z ćwiczeniami wcale nie jest tak łatwo. Próbowałam przez jakiś czas, ale wystarczyło raz odstawić, jeden dzień i plan pięknego ciała się posypał. :(

    Nowa notka + mini konkurs!
    http://oczyoutsidera.blogspot.se

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne zdjęcia i notka!
    Zgadzam się z Tobą:)

    Zapraszam do mnie, jeśli Ci się spodoba- zaobserwuj:
    KLIK--> http://julia-iggy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post i śliczne zdjęcia! . .
    Obs za obs? (Ja już,napisz u mnie)
    Zapraszam do mnie (nowa nazwa bloga)
    Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty