22.03.2015

książki 2


Pokój bez książek jest jak ciało bez duszy. (M.T. Cycero). Książki, które polecam każdemu. Jest tu coś dla dziewczyn i chłopców. Coś o miłości i o cierpieniu. 



Zofia w tajemniczych okolicznościach odkrywa historię europejskiej filozofii. 

Seria kwiatowa o niezwykłęj, wzruszającej historii o przyjaźni i miłości.

Ponury koniec listopada 2013 zastaje prokuratora Szackiego w Olsztynie. W starym bunkrze zostaje odnaleziony szkielet rzekomo z czasów drugiej wojny światowej, a prokurator po dokonaniu oględzin przekazuje szczątki uczelni medycznej. Nie przypuszcza, że to, co wydawało się końcem rutynowej procedury, to początek najtrudniejszej sprawy w jego karierze, która pozbawi go prawniczego dystansu i zmusi do wyborów ostatecznych.

Liesel Meminger swoją pierwszą książkę kradnie podczas pogrzebu młodszego brata. To dzięki niej uczy się czytać i odkrywa moc słów. Później przyjdzie czas na kolejne książki: płonące na stosach nazistów, ukryte w biblioteczce żony burmistrza i wreszcie te własnoręcznie napisane... Ale Liesel żyje w niebezpiecznych czasach. Kiedy jej przybrana rodzina udziela schronienia Żydowi, świat dziewczynki zmienia się na zawsze...

Szesnaście kobiet, szesnaście historii opowiadanych niemal w pierwszej osobie, bez ogródek, ponieważ cierpienie i zło, które powoduje sińce na ciele i duszy, musi być koniecznie opowiedziane. I dopiero, gdy zostanie wysłuchane, może prowadzić do przemiany i uzdrowienia. 

14 komentarzy:

  1. Uwielbiam czytać pokój, i zgadzam się z tym cytatem na górze :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    www.megmyfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam żadnej z tych książek więc będę musiała to nadrobić :) Ale oglądałam złodziejkę książek, chociaż zapewne książka jest lepsza jak to często bywa :)
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. nie czytałam tych książek!:*

    Pozdrawiamy cieplutko
    ♡✿ Twins Life. (klik)✿♡

    OdpowiedzUsuń
  4. nic z tego nie czytałam ;p

    obserwujemy?
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Od dawna zabieram sie za zlodzejke ksiazek
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam zamiar przeczytać złodziejkę książek :)

    http://onceethought.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam okazji przeczytać żadnej z tych książek :)

    Zapraszam do siebie :)

    http://justine-juustine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. nie czytałam żadnej z tych ksiązek x

    W wolnym czasie zapraszam do siebie.
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/
    Jeśli blog przypadnie Ci do gustu byłoby mi miło gdybyś zaobserwowała :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post! Fajny pomysł na szybkie, ale konkretne zachęcenie do lektury! Jestem pod wrażeniem :) Osobiście najbardziej zainteresowała mnie "złodziejka książek". Pozdrawiam ciepło i zapraszam do mnie! www.cornerof-mymind.blospot.com :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  11. Z wymienionych przez Ciebie książek, czytałam tylko "Złodziejkę książek", która jest naprawdę niesamowitą książką. Z przyjemnością sięgnę po resztę książek :)

    Zapraszam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham czytać książki, dziękuję za notkę! Piękne zdjęcia, jak Ty to robisz ;_;? Chyba znajdę "Siniaki" i może dokończę "Złodziejkę Książek".

    Jak na razie mam dwa książkowe posty - recenzję "Delirium" i pewien tag. Zapraszam! c:
    http://believe-in--yourself.blogspot.com/2015/04/amor-deliria-nervosa.html
    http://believe-in--yourself.blogspot.com/2015/04/tag-social-media-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Świat Zofii - również zdecydowanie polecam ;) Do Gniewu się przymierzam, bo akcja rozgrywa się na moich terenach - Olsztyn i gmina Stawiguda! :D
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń